Inscenace Mlčení Bohuslava Martinů jako pokus o životopisné dílo bez prvoplánových schémat, kterých je současný kulturní průmysl na stránkách životopisného čtiva a plátnech kin plný. Nechceme uzavírat život jednoho z našich největších skladatelů do přehledného a nutně zplošťujícího příběhu, který má svůj vybájený začátek a konec. Inscenace jako obraz umlčení hudební a kulturní veličiny. Tématem se stává samotný proces tvorby životopisného díla. Hra na hru o Bohuslavu Martinů. Jádro inscenace, které reprezentuje esenci Bohuslava Martinů, tvoří jeho vlastní hudba, nikoliv vyprávění o něm.

Projekt Jana Doležela je realizován ve spolupráci Divadla Kolárka a Smíšeného pěveckého sboru Rastislav a dalších hostů. Textová část inscenace vychází z životopisných a vzpomínkových knih o Bohuslavu Martinů v kombinaci s motivy z díla rakouské spisovatelky Elfriede Jelinek a jejího konceptu „Divadla proti divadlu“. Hudební část tvoří fragmenty ze skladby Bohuslava Martinů Epos o Gilgamešovi v interpretaci komorního orchestru a pěveckého sboru pod vedením Dominika Pernici.

Nejbližší termíny